نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'ناصر سیم‌فروش' روز دوشنبه در نشست خبری معرفی نخستین عمل جراحی اهدا كلیه به روش مینی‌لاپاراسكوپی با اشاره به اینكه تنگی لنگچه یك بیماری مادرزادی است، افزود: انجام این روش جراحی باعث شد كه عمل ترمیم تنگی لگنچه در اطفال به روش مینی‌لاپاراسكوپی و شكاف سه میلی‌متری با موفقیت انجام شود.

وی با بیان اینكه بیمارستان لبافی نژاد به عنوان سومین مركز ارولوژی جهان در زمینه عمل‌های جراحی لاپاراسكوپی و مینی‌لاپاراسكوپی مطرح است، گفت: تاكنون در مركز ارولوژی بیمارستان لبافی نژاد 400عمل جراحی لاپاراسكوپی انجام شده است.

سیم فروش با بیان اینكه این روش جدید در مقایسه با روش دیگر كشورها بسیار ساده‌ تر است، گفت: روش‌ عمل جراحی لاپاراسكوپی مركز قطب ارولوژی ایران در همایش های جهانی معرفی می شود.

رییس قطب ارولوژی ایران اضافه كرد: یكی از ویژگی های روش مینی‌لاپاراسكوپی بدون درد بودن عمل است و بیمار نیز در مدت كوتاهی از بیمارستان مرخص می شود.

سیم فروش اضافه كرد: از این روش جدید می‌توان برای عمل‌های جراحی غدد سرطانی كلیه نیز استفاده كرد چرا كه تجهیزات مینی‌لاپاراسكوپی با تجهیزات لاپاراسكوپی معمولی متفاوت است.

وی توضیح داد تجهیزات و ابزارهای مینی‌لاپاراسكوپی ظریف بوده ولی ابزاری پیچیده به حساب نمی‌آید كه در مقایسه با روش رقیب ما كه در برخی كشورها انجام می‌شود، روشی ایرانی، دارای ابزارهایی بسیار ساده است.

سیم فروش با بیان اینكه بیمار در گذشته با عمل‌های جراحی معمولی از درد شدید پهلو رنج می برد، افزود: این روش درد كمتری برای بیمار بوجود می آورد و از سوی دیگر از نظر زیبایی برای بانوان و ورزشكاران تاثیر مثبتی در بر خواهد داشت.

سیم‌فروش تصریح كرد البته یادگیری عمل جراحی لاپاراسكوپی و مینی‌لاپاراسكوپی سخت است ولی ما دوره‌های دوساله فلوشیپ را در این زمینه برگزار می‌كنیم.

وی با اشاره به معرفی تجربیات و دستاوردهای سی ساله متخصصان ارولوژی در كنگره‌های جهانی افزود:‌ امروز عمل‌های جراحی به سمت جراحی‌های كم تهاجمی پیش می‌رود و این روش عمل جراحی جدید نیز مكتب جدیدی را در زمینه پیوند كلیه در جهان ایجاد می‌كند.

به گفته سیم فروش، این عمل جراحی می‌تواند برای سالمندان كه از عضلات ضعیفی برخوردارند و همچنین زنان و ورزشكارانی كه به جراحت‌ها و شكاف‌ در بدن حساس هستند، كمك قابل توجهی كند.

وی درباره ارایه خدمات پیوند كلیه به افراد خارجی در ایران با روش جدید، گفت: برای پذیرش بیماران خارجی باید ابزار بیشتری تهیه شود ولی در مجموع این ابزارها گران نیستند.

سیم فروش به پیشرفت‌های پیوند كلیه در ایران اشاره كرد و گفت: مردم در زمینه اهدای اعضای افراد مرگ مغزی اقدامات و استقبال خوبی كرده‌‌اند به طوری كه در گذشته در مركز لبافی‌نژاد 5 درصد پیوند كلیه‌ها از مرگ مغزی بود ولی امروز در این بخش 50 درصد پیوندهای كلیه از مرگ مغزی است.

سیم‌فروش اضافه كرد: بیمارستان لبافی ‌نژاد به عنوان تنها مركز انجام عمل‌های جراحی لاپاراسكوپی به صورت روزمره در خاورمیانه شناخته می‌شود و امروز می توانیم با كمترین درد و عوارض عمل جراحی این عمل‌ها را انجام دهیم.

رییس قطب ارولوژی ایران گفت: مركز قطب ارولوژی ایران در بیمارستان لبافی‌نژاد به عنوان دومین مركز در خاورمیانه است كه آزمایشگاه حیوانی در زمینه عمل‌های لاپاراسكوپی دارد.

سیم فروش اضافه كرد: در این مركز بر روی حیواناتی از جمله سگ آزمایش و عمل جراحی لاپاراسكوپی انجام می‌دهیم بدون آنكه حیوان جان خود را از دست بدهد.

سیم فروش اضافه كرد: هم اكنون از كشورهای نپال و تاجیكستان نیز در این زمینه درخواست برای ارایه آموزش داده اند ولی بیشتر تمركز ما برای آموزش جهت متخصصان داخلی كشور است.

وی با بیان اینكه بخش جدید پیوند كلیه این مركز سال آینده افتتاح و بخش های فعلی بازسازی می شود، گفت: همچنین به منظور افزایش بازدهی این مركز زمان بستری بیماران از سه هفته به یك هفته كاهش یافت كه این مهم با تمركز و اقتصاد درمانی بیماران صورت گرفته است.

اجتمام**9105**1569**





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: